Sunday, December 28, 2014

The Guggenheim Museum - discount addimission on Saturday_Manhattan, NY

In Saturday Evening, The Guggenheim Museum in Manhattan, NY opens to the public with free-donation admission.  From 5:45pm-7:45pm.
I visited there on Sat. 12/27 around 6:10m, and found a very long waiting line.  It took about 40 minutes to enter the museum.  There were a few regular exhibitions, and they opened contemporary seasonal event exhibitions to the public. 

土曜日の夕方、マンハッタン・グッゲンハイム美術館が、寄付金スタイルの入場料で一般に門戸を開いており、12月27日(土)の6;10PM頃、仕事帰りに立ち寄りました。しかし、そこには長蛇の列。美術館へ入るまで約40分の待ち時間がありました。クリスマスホリデー中の土曜日、観光客が多かったようです。
グッゲンハイムは、著名作家の質の高いコンテンポラリー作品を収集することでも有名。しかし、この夕方は、ピカソ、マネ等一部印象派画家の通常展示品はほんの一部開示されただけで、あとは現代作家の期間限定作品が公開されていました。少し残念。
ゆっくり美術館で時間を過ごそうと思いましたが、余りの人の多さに断念。一通り作品を見て終わりました。



 
 
私は通常$22のところ、$2 DONATIONで入場しました。
 

No comments:

Post a Comment